Twee van de vier pakketten zijn ‘zoek’ geraakt

Laatst schreef ik over pakketten die bij mij niet aankwamen. Dat zal je net zien. Ben ik een persoon die niet vaak dingetjes bestelt via internet, moet het net mij overkomen dat áls ik dat dan toch een keer doe, dat ze dan bij mij dan niet aankomen.

Uiteraard ben ik erachteraan gegaan. (‘Ge hèd betaold en ge zult oewen lol hebben,’ zoals de moeder sprak tegen haar kind, dat in de speeltuin niet op de glijbaan wilde, omdat die kletsnat was van de regen).

Het kostte best moeite. Ik moest mailen met vermelding van ordernummer en dat soort zaken en als die gegevens al een tijd geleden verzonden zijn, vereist dat zoekwerk. Ik word daar best kriegel van. Van de leverancier van één pakket kreeg ik antwoord dat mijn pakket was zoekgeraakt in de drukte. Ze stuurden me een nieuw pakket op met dezelfde inhoud, dat keurig en snel geleverd werd door DHL.

Over een ander pakket van een andere leverancier, dat ook al een maand onderweg is, kreeg ik vandaag het antwoord dat het eveneens is zoek geraakt. Ze hadden een kleiner transportbedrijf ingehuurd voor het verzenden van mijn pakket en dat bleek lang niet zo betrouwbaar te zijn als de grote jongen PostNL. Er zou daar zelfs een ‘vrachtwagen zijn uitgebrand met alle pakketten erin’. Uiteraard zouden ze voortaan dit bedrijf niet meer inhuren. En ik kreeg een tegoedbon van 5 eurootjes voor het ongemak. Ik kon kiezen of ik mijn geld terug wilde of mijn bestelling alsnog opgestuurd wilde krijgen. Ik koos voor het laatste. Die bestelling wordt nu opnieuw opgestuurd via PostNL.

En dan is er nog een pakketje dat helemaal uit China komt. Het is al in Nederland aangekomen volgens de Trace Code, maar het wacht al sinds 30 november op verdere distributie. Als ik het 20 december nog niet heb, mag ik weer een mail sturen waar het blijft, zo is me verteld.

Karamba, wat een gedoe. Ik kan nog beter kilometers rijden en de spullen ophalen in een winkel, die nu overigens gesloten zijn.

Ik ben best goed van vertrouwen. Maar nu heb ik toch de indruk dat er enige misbruik is gemaakt van de chaos en drukte die er was, en nu misschien nog is, bij de pakketservice. Dat kwam in het nieuws. En hoe makkelijk is het om daar misbruik van te maken en pakketten te laten ‘verdwijnen’, of liever achterover te drukken. Stelletje dieven.

Ik ben niet de enige die achter haar pakketjes aan moet gaan, omdat ze niet aankomen. Ik hoorde dat ook van mijn kinderen. Mijn schoonzoon kreeg zelfs een pakket bezorgd dat al opengemaakt was. Hij keek erin en zag dat de inhoud er niet meer in zat. Alsnog vroeg de bezorger, die daarbij was blijven staan, of hij wilde tekenen voor ontvangst. Dat deed hij natuurlijk niet. Het moet niet gekker worden?.

5 gedachten over “Twee van de vier pakketten zijn ‘zoek’ geraakt

  1. Ik bestel noooooit meer iets in China! De laatste keer bestelde ik een zeer goedkope maar goed ogende lastransformator. Na meer dan 6 maanden wachten -ik vermoedde dat het pakket per roeiboot uit Shanghai moest komen- besloot ik om een grote bek op te zetten en de leverancier in gebreke te stellen. De dag erna werd er al gereageerd. Men had het pakket getraceerd: het bleek al maanden in Nederland te zijn en opgeslagen in een douaneloods. Twee dagen verder werd het pakket bezorgd met een brief van de douane waarin mij verzocht werd om invoerrechten te betalen, wat bijna een derde van het aankoopbedrag was.
    Bij de Praxis of Hornbach zou ik voor hetzelfde totaalbedrag slechts een uurtje bezig zijn geweest.
    De kwaliteit van het apparaatje is gelukkig ‘goed genoeg’.

  2. Het is niet alleen China (wat ik ook eerst dacht).
    Een kleine maand geleden bestelde ik bij een puzzelgroothandel in Amerika tgv Black Friday een paar puzzels.
    Hoera! mailden ze me: op 28 november was het pakket verzonden.
    Jippie enzo.
    En er was een link naar een transportbedrijf dat me zou informeren waar het pakket wás. Die link gaf een foutmelding.
    Na een tijdje de verkoper (waar ik eerder tot tevredenheid kocht!) gemaild: de link deugt niet. Eerst niks. Toen: o ja, dat bedrijf had wat moeite met de online vermeldingen. Maar: benader ze maar eens rechtstreeks.
    Dat maakte me al woest, ik bedoel: waarom zou IK dat moeten doen als zij een bedrijf inhuren dat problemen heeft. Toch gedaan en ook dat verzoek leidt tot een foutmelding.
    Weer gemaild aan het puzzelbedrijf, nu behoorlijk kwaad. Dat was maandag.
    Niks gehoord.
    Ik neem aan dat het pakket ooit arriveert. Maar wat een beroerde service!

  3. ???? Daarom koop ik ouderwets in de winkel, ja nu even niet vanwege Corona. Heb de laatste en enigste keer ruim vierenhalf jaar geleden iets on line besteld en dat alleen maar omdat het in geen winkel te koop was. Dochterlief heeft een bloeiende relatie met de pakketbezorger, die bijna dagelijks iets bezorgd, zij trakteert hem op koek en snoep en verdere versnaperingen. Komen ze elkaar elders tegen dan zwaaien ze enthousiast naar elkaar. Verneem nooit van hen dat er problemen zijn. Wel verbaast dit jonge gezin zich over het feit dat bijna alles gratis bezorgd en retour gestuurd kan worden. Na het zien van een documentaire op t.v. over het vervolg van retour gestuurde pakketten, kies ik bewust voor live winkelen, ja het kost mij tijd en energie maar dat heb ik er HEEL GRAAG voor over?.

  4. Heftige verhalen van jullie alledrie. Zelf laat ik ook eigenlijk alleen pakjes bezorgen, als het een artikel betreft dat in geen winkel verkrijgbaar is of als het via internet stukken goedkoper is dan in de winkel. Kleding koop ik nooit via internet. Ik wacht nog op Marseille wasmiddel, https://images.app.goo.gl/S1r3C5PBFcGSAH8a7 via een onderaannemer van bol.com en een via usb oplaadbaar lampje helemaal uit China (Jawel ?). Het is al in NL. Overigens wordt er wel gewaarschuwd dat als je dingen bestelt uit China, dat er dan invoerrechten bij kunnen komen. Probleem is dat je vaak helemaal niet weet dat het artikel helemaal uit China komt, als je het bestelt. De websites zien er helemaal niet Chinees uit en nergens een verwijzing naar Ali Express of iets dergelijks. Dat was ook zo bij mijn sneakers. Wat een gedoe, hè.

  5. Ik heb net via chat contact gehad met mijn webwinkel. Aardige vrouw genaamd Kiran (..). Ze zocht het uit en stelde vast dat idd de site van de vervoerder was gecrasht.
    Ik zei: vreemd – komt dat vaak voor? Zij: recent is dit al de 5e x ivm de ‘holiday rush’ maar als het over 24 uur nóg zo is – neem vooral contact op.
    Wat alweer een stuk beter voelt dan de aanvankelijke reacties via hun Support.
    Ik ben ook wel eens in dat Dropshipping getrapt: NL webwinkel die een .nl adres had en nb(!) adverteerde met ‘vandaag besteld, morgen in huis!’
    Dat werd wat lastig toen bleek dat het spul helemaal uit China moest komen. Het spul was trouwens *niet* een kek kledingstuk voor mezelf maar een zacht mandje voor de kat. Toen het ein-de-lijk kwam bleek hij er bang van te zijn en kon ik het weggeven 🙁

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *