Stom stom! Erin getuind.

In de winter waren we in Spanje en toevallig was het daar deze winter zacht weer. We hebben misschien in totaal drie dagen gebruik moeten maken van een jas. De nachten waren daar wel fris in huis, omdat Ahmad’s dakhuisje slecht geïsoleerd is. Maar daartegen droegen we dan wintertruien.

Om niet alsmaar kleding heen en weer te hoeven slepen lieten wij onze wintertruien daar, toen we begin april naar Nederland vertrokken. Maar karamba! Wat was het hier koud! Kouder dan de koudste winterdag in Andalusië. Ik zag in mijn kast hier niet veel warme truien liggen en ging op internet op zoek naar warme truien. Normaal houd ik er niet van om kleding via internet te kopen, maar ik verwachtte geen wintertruien te zullen aantreffen in winkels, omdat de zomer in aantocht is.

Dus toetste ik op Google in: ‘warme wintertruien’. Er popten mooie dikke truien op. Zonder te letten op reviews van de websites bestelde ik twee truien bij verschillende websites. Eén bij Moluvo.nl en één bij Storebay.nl. Ik ging af op dat ‘.nl’, in de naïeve veronderstelling dat ik hier te maken had met Nederlandse bedrijven. Sukkel die ik ben.

Na het bestellen kreeg ik wel een vermoeden dat ik hier te maken had met bedrijven die weliswaar zich voordoen als Nederlands, maar die hun producten laten komen uit China. Nou ja, ik heb ook weleens bloesjes besteld bij Ali Express en die waren helemaal o.k. Er was niets meer aan te doen bovendien, dus afwachten maar. Intussen zat ik zonder de bestelde warme truien. Gisteren (na een drietal weken) kwam mijn eerste bestelling binnen, die van Moluvo. Ik werd erop attent gemaakt door mijn buurvrouw, want er hing een pakje nat te worden dat uitstak uit mijn brievenbus. Het pakje was erg dun, maar paste net niet door mijn met tochtharen gevoerde brievenbus.

Ik vroeg me al af hoe hier een dikke warme trui in kon zitten. Niet dus! Toen ik het openmaakte zag ik een ’trui’ van heel dun materiaal, die in de verste verte niet leek op de trui die ik besteld had, behalve de kleur en het ritsje. Er stond geen merk in, maar alleen een S, wat de maat zou moet zijn. Voor de vorm trok ik hem even aan, maar hij was veel te groot. ‘Hij staat je helemaal niet’, zei Ahmad. Ik keek in de spiegel en zag mezelf staan in een vormeloos, te ruim zittend, grijs geval.

‘Volgens mij is het jouw maat meer dan de mijne,’ zeg ik tegen Ahmad. De braverd trekt hem aan en het staat hem veel beter dan mij, maar het zal meer dienen als een T-shirt met lange mouwen.

Ik lees daarna de reviews van Moluvo op Trust Pilot, allemaal negatief natuurlijk. Mensen die hun product wilden retourneren omdat het niet was wat ze besteld hadden moesten dat zelf naar China sturen voor 25 piek en kregen daarna hun geld niet terug, omdat het ‘nooit was aangekomen’.

Om verdere ellende te voorkomen houd ik de dunne miezerige trui, die als T-shirt kan dienen voor Ahmad.

Van Storebay verwacht ik helemaal niets te ontvangen. Ook deze website wordt erg negatief beoordeeld in Trust Pilot. Ik heb mijn geld weggegooid door blindelings louche websites te vertrouwen. Daar heb ik van geleerd.

Gelukkig gaat de temperatuur hier binnenkort omhoog.

4 gedachten over “Stom stom! Erin getuind.

  1. Volgens mij hebben we dit allemaal wel eens meegemaakt – ik in ieder geval wél/ook.
    In mijn geval: niets ontvangen. Na een tijdje stond op de website dat die onder constructie was. Dat duurde lang en toen was hij helemaal verdwenen!
    Uiteraard werd op mails niet gereageerd.
    Ik zie het ook maar als ‘les geleerd’ en lees sindsdien altijd de reviews.

    • Die van Storebay schijnt nu onderweg te zijn vanuit China. Ben heel benieuw of ik echt een fluffy warm vest ga krijgen of een poetsdoek of plastic slippers of niets 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *