Goede service via facebook

Gisteren logde ik in op de site ‘leen je e-books bij de bibliotheek’. Dat inloggen ging vlekkeloos, maar toen ik een boek wilde lenen kreeg ik de mededeling dat mijn lidmaatschap geblokkeerd was. Wat een tegenvaller! Ik kreeg direct een bruin vermoeden dat mijn abonnement misschien verlopen was. Bijna al mijn geldzaken heb ik geautomatiseerd en geld wordt vanzelf van mijn rekening afgehouden. Maar dat bibliotheekabonnement waarschijnlijk nog net niet. Wat nu? Ik heb van mijn kinderen,die mijn plantjes eens in de zoveel weken bewateren en dan ook via de app foto’s sturen van eventuele post, geen brief ontvangen van een acceptgiro van de bibliotheek. Als ik inlog in de bibliotheek van Den Haag, zie ik dat mijn abonnement daar op 4 oktober van dit jaar verlopen is
Dan zie ik op de site van de bibliotheek staan dat ik voor eventuele vragen terecht kan bij Twitter of Facebook. En dat ook op zondagavond! Ik zou dan binnen een uur antwoord krijgen. Ik begin een chatgesprek op de facebook-pagina van de bibliotheek. Leg uit wat mijn probleem is en zeg erbij dat ik eigenlijk vanaf nu alleen een abonnement wil op de digitale bieb. Dat is sinds kort mogelijk. Je kunt kiezen voor een abonnement op papieren en digitale boeken of op een abonnement voor digitale boeken alleen.
Ik krijg direct een nuttig antwoord. Dat ik me vanaf mijn locatie in het buitenland wel kan abonneren op de digitale bibliotheekvariant, maar dat dan eerst mijn email-adres bij de regionale bibliotheek waarvan ik lid was gedeactiveerd moet worden en dat de medewerker dit morgen (maandag/ vandaag) voor mij in orde kon maken.
Wat een service! Vandaag krijg ik rond een uur of één bericht dat mijn email-adres met succes verwijderd is uit de bibliotheek van Den Haag en dat ik me nu lid kan gaan maken van de digitale bibliotheek. Dat heb ik direct gedaan, zodat ik nu weer een aantal e-books op mijn e-reader heb kunnen zetten.
Soms denk ik erover mijn lidmaatschap bij facebook op te zeggen. Ik doe er weinig mee. Maar nu heb ik weer eens gemerkt dat bij situaties zoals hierboven beschreven het kunnen inloggen en chatten via facebook heel nuttig is. Ik had anders niet kunnen lezen tot het moment dat ik terug ben in Nederland.

Eén gedachte over “Goede service via facebook

  1. TOP! Ik heb een uur en een kwartier een chatgesprek gevoerd met een dienstverlenend bedrijf. Tegenstrijdige antwoorden en uiteindelijk het bericht dat ze het zouden uitzoeken. Geef ze een week maar vrees dat ik er niets meer van hoor als ik nier zelf er achter aan ga ???????????????? Daar betaal je dan je duur verdiende centen aan ???????????????? !

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *